Tukea metsätilan hoitoon
Nykyään monet metsänomistajat asuvat kaupungeissa – ja ovat tyypillisesti vähemmän tietoisia ja kiinnostuneita metsäomaisuudestaan kuin aiemmat sukupolvet.
UPM Metsä pyrkii tavoittamaan juuri nämä käyttäjät – ja tuomaan metsä-asiat lähemmäs heitä. Älypuhelinsovellus antaa tietoa metsän arvosta ja parhaasta tavasta hoitaa sitä. Lisäksi se tarjoaa suoran keskusteluyhteyden UPM:n asiakaspalvelijoihin.
Sovellus on saatavana App Storesta ja Play Storesta.
asiakas
UPM
toimiala
Metsäteollisuus
alusta
Mobiili / Web / Backend
Palvelut
Palvelumuotoilu / Digitaalinen suunnittelu / Ohjelmistokehitys / Jatkuva kehitys
Palkinnot ja ehdokkuudet
Blue Arrow Awards 2017 Winner
Käyttäjää
Laskenta-aika 100 ha:n kiinteistölle
Sovellus tarjoaa silmänräpäyksessä yleiskuvan käyttäjän metsästä ja sen arvosta. Käyttäjän tarvitsee vain syöttää kiinteistötunnus – sisäänrakennettu analyysityökalu hoitaa loput. Sovellus tarjoaa avoimeen dataan perustuvaa tietoa puulajien jakaumasta ja iästä sekä arvion metsän rahallisesta arvosta.
Sovelluksessa on myös helppolukuinen metsänomistajan opas ja reaaliaikainen, suora viestintäkanava UPM:n henkilöstön kanssa.
Suunnittelu alkoi sarjalla työpajoja, joiden tavoitteena oli tutustua kaupungissa asuvien metsänomistajien arkeen. Käyttäjäprofiileista ja asiakaspoluista paljastui nopeasti syitä sille, miksi niin monet kohderyhmässämme olivat passiivisia metsätilojensa suhteen. Tämä auttoi meitä ymmärtämään, miten nämä henkilöt voitaisiin muuntaa potentiaalisiksi asiakkaiksi. Työpajojen pohjalta priorisoimme sovelluksen mahdolliset ominaisuudet sen perusteella, mitä arvoa ne tuottaisivat käyttäjille ja kuinka tehokkaasti ne auttaisivat heitä tekemään päätöksiä.
Sovelluksen integrointi kokonaisvaltaiseen digitaaliseen asiakasviestintään ja analytiikkaan avasi UPM:lle aivan uudenlaiset mahdollisuudet asiakkaiden sitouttamiseen.
Sen lisäksi, että UPM saa arvokasta tietoa keskustelemalla metsänomistajien kanssa sovelluksen chatissä, ratkaisulla voi helposti luoda tarkasti kohdennettuja viestintäkampanjoita ja kerätä syvällistä tilastotietoa käyttäjistä.
Sovelluksella oli suuri merkitys UPM:n maineelle toimialan edelläkävijänä digitaalisessa asiakaskokemuksessa. Magenta Advisoryn toteuttamassa Digimenestyjät 2017 -tutkimuksessa UPM valittiin B2B-kategorian edistyksellisimmäksi yritykseksi.
Sovellusta käyttää kirjoitushetkellä yli 10 000 metsänomistajaa. Tyypillinen sessio sovelluksessa kestää 4 minuuttia, mikä osoittaa että yleisö todella viettää aikaa palvelun parissa.
Tapani Juuti
Kehityspäällikkö, UPM Metsä
Ota yhteyttä!
Haluaisitko lähettää meille ansioluettelosi? Siirry Rekry-sivullemme ja katso avoimet työpaikat.