Tukea metsätilan hoitoon
Monet metsänomistajat asuvat nykypäivänä kaupungeissa. He ovat myös vähemmän tietoisia ja kiinnostuneita metsäomaisuudestaan kuin aiemmat sukupolvet.
UPM Metsä pyrkii tavoittamaan juuri nämä käyttäjät ja tuomaan metsän lähemmäs heitä. Sovellus tarjoaa tietoa metsän arvosta sekä parhaasta tavasta hoitaa sitä.
Sovellus on saatavana App Storesta ja Play Storesta.
asiakas
UPM
toimiala
Metsäteollisuus
alusta
Mobiili / Web / Backend
Palvelut
Palvelumuotoilu / Digitaalinen suunnittelu / Ohjelmistokehitys / Jatkuva kehitys
Palkinnot ja ehdokkuudet
Blue Arrow Awards 2017 Winner
Käyttäjää
Laskenta-aika 100 ha:n kiinteistölle
Sovellus antaa hetkessä yleiskuvan käyttäjän metsästä ja sen arvosta. Käyttäjän tarvitsee vain syöttää kiinteistötunnus ja analyysityökalu hoitaa loput. Sovellus tarjoaa avoimeen dataan perustuvaa tietoa puulajien jakaumasta ja iästä sekä arvion metsän rahallisesta arvosta.
Sovelluksessa on myös helppolukuinen metsänomistajan opas ja reaaliaikainen, suora kanava UPM:n henkilöstön kanssa viestimiseen.
Suunnitteluprosessi alkoi työpajoilla, joiden tavoitteena oli tutustua kaupungissa asuvien metsänomistajien arkeen. Käyttäjäprofiileista ja asiakaspoluista paljastui nopeasti, miksi niin monet kohderyhmässä olivat passiivisia metsätilojensa suhteen.
Tämä auttoi meitä ymmärtämään, miten nämä henkilöt voitaisiin kääntää potentiaalisiksi asiakkaiksi. Havainnot muunnettiin sovelluksen toiminnallisuuksiksi sen perusteella, mitä arvoa ne tuottaisivat käyttäjille ja kuinka tehokkaasti ne auttaisivat heitä päätöksenteossa.
Sovelluksen integrointi kokonaisvaltaiseen digitaaliseen asiakasviestintään ja analytiikkaan avasi UPM:lle aivan uudenlaiset mahdollisuudet asiakkaiden sitouttamiseen.
UPM saa arvokasta tietoa metsänomistajilta sovelluksen chat-keskustelujen kautta. Ratkaisu mahdollistaa myös tarkasti kohdennettujen viestintäkampanjoiden luomisen sekä entistä syvällisemmän käyttäjätiedon keräämisen.
Sovellus vahvisti merkittävästi UPM:n mainetta toimialan edelläkävijänä digitaalisen asiakaskokemuksen saralla. Magenta Advisoryn toteuttamassa Digimenestyjät 2017 -tutkimuksessa UPM valittiin B2B-kategorian edistyksellisimmäksi yritykseksi.
Sovellusta käyttää kirjoitushetkellä yli 10 000 metsänomistajaa. Tyypillinen käyttökerta sovelluksessa kestää 4 minuuttia, mikä kertoo, että käyttäjät viettävät aktiivisesti aikaa palvelun parissa.
Tapani Juuti
Kehityspäällikkö, UPM Metsä
Autamme digitaalisen tuotekehityksen kaikissa vaiheissa. Ota yhteyttä ja keskustellaan lisää.