Case Telemast

Telemast ylläpitää koko Suomen kattavaa kaupallisten radiokanavien lähetysverkkoa.

Olemme auttaneet Telemastia rakentamaan toiminnanohjausjärjestelmän, jonka avulla hallitaan kunnossapitoliiketoimintaa. Järjestelmä on varustettu keskitetyillä ongelmanmääritystyökaluilla. Järjestelmä on nopeuttanut ongelmien tunnistamista ja auttanut Telemastia keräämään tärkeää tietoa palvelujensa laadun parantamiseksi entisestään.

asiakas

Telemast

toimiala

Kunnossapito ja huolto

alusta

Web, mobiili

Palvelut

Palvelumuotoilu, UX/UI-suunnittelu, ohjelmistokehitys

teknologiat

Django, CoachDB, Prometheus, Grafana

Manuaalisesta automatisoituun

Telemast on antanut mastojen kenttätoiminnot alihankkijan hoidettavaksi. Vuonna 2019 vanhan, virhealttiin ja aikaa vievän manuaalisen prosessin tilalle haluttiin rakentaa digitaalinen ohjaus- ja diagnoosijärjestelmä.

Järjestelmä hakee tietoja laitteista ja esittää ne visuaalisesti operaattorille. Tämä nopeuttaa ongelman ymmärtämistä, sillä kunnossapitotiimi voi usein korjata ongelman etänä menemättä paikan päälle.

Järjestelmä on erittäin hyödyllinen myös silloin, kun toimenpide on suoritettava kohteessa, sillä se antaa kenttäoperaattorille tärkeää tietoa laitteen yksityiskohdista. Tämä on olennaista, sillä huoltotyöntekijä ei välttämättä ole käynyt kyseisessä paikassa aiemmin.

"Taisteen kyky ymmärtää liiketoimintamme tarpeita, ja taito määritellä ne laadukkaiksi ratkaisuiksi on auttanut meitä merkittävästi uuden digitaalisen tuotteemme kehittämisessä. Yhteistyö Taisteen kanssa on suoraviivaista ja nopeaa."

Rose-Marie Skogster

Toimitusjohtaja, Telemast

Prosessin laadun seuranta

Asiakastyytyväisyys on Telemastille erittäin tärkeää.
Ohjausjärjestelmä tarjoaa Telemastille myös syvällistä tietoa sekä kunnossapitoprosessista että alihankkijoiden työn laadusta. Tämä puolestaan auttaa parantamaan kunnossapitoprosesseja entisestään.

Tietopohjainen kunnossapito

Kerätyt tiedot ovat erittäin arvokkaita liiketoiminnan kehittämisessä ja muutoksessa. Niiden ansiosta kunnossapitoprosessit voidaan suunnitella ja optimoida paremmin. Loppukäyttäjälle tämä tarkoittaa luotettavampaa ja vakaampaa kokemusta. Lisäksi tietojen avulla pystytään tunnistamaan heikkoudet ja ongelmat ennen kuin riskit toteutuvat.

Muut työnäytteet

Katso kaikki työnäytteet

Miten voimme auttaa?

Autamme digitaalisen tuotekehityksen kaikissa vaiheissa. Ota yhteyttä ja keskustellaan lisää.

Ota yhteyttä

Henri Ranki

Uusi liiketoiminta

henri.ranki@taiste.com
+358 44 500 1364

Vilma Merikanto

Yleiset tiedustelut

vilma.merikanto@taiste.com
+358 44 556 8459