ResQ Club on alusta ja mobiilisovellus, jonka tavoitteena on vähentää ruokahävikkiä. Se auttaa ravintoloita, kahviloita ja ruokakauppoja myymään ylijäämäruokaa, joka muutoin menisi hukkaan.
Yhteistyömme ResQ Clubin kanssa on koostunut tutkimuksesta ja UX-konsultoinnista. Tavoitteena on ollut parantaa palvelua sekä ravintoloiden että kuluttajien näkökulmasta.
asiakas
ResQ Club
toimiala
Ruoka, kestävyys
alusta
Mobiili, web
palvelut
Palvelumuotoilu / Jatkuva kehitys
Alun perin suunnitelmamme oli keskittyä tekemään muutoksia palvelun lopulliseen käyttöliittymään ja ulkoasuun (UX/UI). Tämä lähestymistapa kuitenkin muuttui, kun auditoimme kuluttaja- ja kumppanisovelluksia.
Auditoinnissa kävi ilmi, että avoimia kysymyksiä oli vielä liikaa – asiakkaalle olisi hyödyllisempää selvittää, mikä toimii ja mikä ei. Niinpä päätimme järjestää palvelumuotoilutyöpajoja ResQ Clubin johdolle, haastatella valittuja ravintolakumppaneita sekä laatia tehtävälistan havainnoistamme.
Tutkimus osoitti, että palvelun ongelmakohdat liittyivät usein kiireiseen ravintolaympäristöön sekä siihen, ettei ylijäämäruoan myyminen useinkaan ollut tärkeysjärjestyksessä kärjessä.
Tämän ratkaisemiseksi kartoitimme koko palvelun tiedonkulun. Näin pystyimme helpommin tunnistamaan, mitä asioita voisi virtaviivaistaa ja yksinkertaistaa, mikä tekisi palvelun käytöstä helpompaa ja näin ollen lisäisi sen käyttöastetta. Useiden iteraatioiden jälkeen laadimme sekä mobiili- että verkkoversiolle listan ehdotuksista, joita ResQ Club voisi viedä eteenpäin sisäisen kehitystiiminsä kanssa.
Yhteistyömme ResQ Clubin kanssa on hyvä esimerkki siitä, että tarpeen vaatiessa projektin painopistettä kannattaa vaihtaa lennosta. Pystyimme annetussa ajassa ja budjetissa toimittamaan paljon syvällisempiä ratkaisuja palvelun ydinkäyttökokemusta parantamalla. Tämä lähestymistapa rakensi myös keskinäistä luottamusta tulevia yhteistyöprojekteja ajatellen.
Ota yhteyttä ja keskustellaan lisää. Mikäli haluat hakea meille töihin: siirry Rekry-sivullemme ja katso avoimet työpaikat.