Case ResQ Club

ResQ Club on alusta ja mobiilisovellus, jonka tavoitteena on vähentää ruokahävikkiä auttamalla ravintoloita, kahviloita ja ruokakauppoja myymään ylijäämäruokaa, joka muutoin menisi hukkaan.

Yhteistyömme ResQ Clubin kanssa on koostunut tutkimuksesta ja UX-konsultoinnista, ja tavoitteena on ollut parantaa palvelua keskeisiltä osin sekä ravintoloiden että kuluttajien näkökulmasta.

asiakas

ResQ Club

toimiala

Food, sustainability

alusta

Mobiili, web

palvelut

Palvelumuotoilu / Jatkuva kehitys

Resq club user interface design examplesUser holding device with ResQ app

Lähestymistapa hankkeeseen: tutkimus ja haastattelut

Yhteistyön alkuperäisenä suunnitelmana oli keskittyä palvelun lopullisen käyttöliittymän ja käyttäjäkokemuksen muokkaamiseen. Päädyimme kuitenkin muuttamaan lähestymistapaa auditoituamme kuluttaja- ja kumppanisovellukset.

Auditoinnissa kävi ilmi, että avoimia kysymyksiä oli vielä liikaa – asiakkaalle olisi hyödyllisempää selvittää, mikä toimii ja mikä ei. Niinpä päätimme järjestää palvelusuunnittelutyöpajoja ResQ:n johdolle, haastatella valittuja ravintolakumppaneita ja laatia tehtävälistan havainnoistamme.

Photo of project team meeting in progressResq club user interface design examples

Virtaviivaisuutta paremmalla tiedonkululla

Tutkimus osoitti, että palvelun ongelmakohdat liittyivät usein ravintoloiden vilkkaaseen ympäristöön sekä siihen, että ylijäämäruoan myyminen ei useinkaan ollut tärkeysjärjestyksen kärjessä.

Tämän ratkaisemiseksi kartoitimme koko palvelun tiedonkulun. Näin pystyimme helpommin tunnistamaan ne asiat, joita voitiin virtaviivaistaa ja yksinkertaistaa, mikä helpotti palvelun käyttöä ja lisäsi sen käyttöastetta. Useiden iteraatioiden perusteella laadimme sekä mobiili- että verkkoversiolle vakuuttavan listan ehdotuksia, joita ResQ Club voisi käyttää sisäisen kehitystiiminsä kanssa.

Resq club user interface design examplesDeveloper meeting in progress

Fokus olennaisessa

Yhteistyömme ResQ Clubin kanssa on hyvä esimerkki siitä, että joskus projektin painopistettä on hyvä vaihtaa lennosta. Lopulta pystyimme toimittamaan paljon syvällisempiä ratkaisuja annetussa ajassa ja budjetissa parantamalla palvelun käyttäjien ydinkokemusta. Tämä lähestymistapa loi myös hyvän lähtökohdan rakentaa luottamusta tulevia yhteisiä hankkeita ajatellen.

UX Designer working on Resq appResq club user interface wireframes

Muut työnäytteet

Katso kaikki työnäytteet

Miten voimme auttaa?

Ota yhteyttä!

Haluaisitko lähettää meille ansioluettelosi? Siirry Rekry-sivullemme ja katso avoimet työpaikat.

Ota yhteyttä

Eeppi Nieminen

Uusi liiketoiminta

eeppi.nieminen@taiste.com
+358 40 8417 566

Vilma Merikanto

Yleiset tiedustelut

vilma.merikanto@taiste.com
+358 44 556 8459