Case ResQ Club

ResQ Club on alusta ja mobiilisovellus, jonka tavoitteena on vähentää ruokahävikkiä. Se auttaa ravintoloita, kahviloita ja ruokakauppoja myymään ylijäämäruokaa, joka muutoin menisi hukkaan.

Yhteistyömme ResQ Clubin kanssa on koostunut tutkimuksesta ja UX-konsultoinnista. Tavoitteena on ollut parantaa palvelua sekä ravintoloiden että kuluttajien näkökulmasta.

asiakas

ResQ Club

toimiala

Ruoka, kestävyys

alusta

Mobiili, web

palvelut

Palvelumuotoilu / Jatkuva kehitys

Resq club user interface design examplesUser holding device with ResQ app

Lähestymistapa: tutkimus ja haastattelut

Alun perin suunnitelmamme oli keskittyä tekemään muutoksia palvelun lopulliseen käyttöliittymään ja ulkoasuun (UX/UI). Tämä lähestymistapa kuitenkin muuttui, kun auditoimme kuluttaja- ja kumppanisovelluksia.

Auditoinnissa kävi ilmi, että avoimia kysymyksiä oli vielä liikaa – asiakkaalle olisi hyödyllisempää selvittää, mikä toimii ja mikä ei. Niinpä päätimme järjestää palvelumuotoilutyöpajoja ResQ Clubin johdolle, haastatella valittuja ravintolakumppaneita sekä laatia tehtävälistan havainnoistamme.

Photo of project team meeting in progressResq club user interface design examples

Selkeyttä paremman tiedonkulun avulla

Tutkimus osoitti, että palvelun ongelmakohdat liittyivät usein kiireiseen ravintolaympäristöön sekä siihen, ettei ylijäämäruoan myyminen useinkaan ollut tärkeysjärjestyksessä kärjessä.

Tämän ratkaisemiseksi kartoitimme koko palvelun tiedonkulun. Näin pystyimme helpommin tunnistamaan, mitä asioita voisi virtaviivaistaa ja yksinkertaistaa, mikä tekisi palvelun käytöstä helpompaa ja näin ollen lisäisi sen käyttöastetta. Useiden iteraatioiden jälkeen laadimme sekä mobiili- että verkkoversiolle listan ehdotuksista, joita ResQ Club voisi viedä eteenpäin sisäisen kehitystiiminsä kanssa.

Resq club user interface design examplesDeveloper meeting in progress

Fokus olennaisessa

Yhteistyömme ResQ Clubin kanssa on hyvä esimerkki siitä, että tarpeen vaatiessa projektin painopistettä kannattaa vaihtaa lennosta. Pystyimme annetussa ajassa ja budjetissa toimittamaan paljon syvällisempiä ratkaisuja palvelun ydinkäyttökokemusta parantamalla. Tämä lähestymistapa rakensi myös keskinäistä luottamusta tulevia yhteistyöprojekteja ajatellen.

UX Designer working on Resq appResq club user interface wireframes

Muut työnäytteet

Katso kaikki työnäytteet

Miten voimme auttaa?

Ota yhteyttä ja keskustellaan lisää. Mikäli haluat hakea meille töihin: siirry Rekry-sivullemme ja katso avoimet työpaikat.

Ota yhteyttä

Henri Ranki

Uusi liiketoiminta

henri.ranki@taiste.com
+358 44 500 1364

Vilma Merikanto

Yleiset tiedustelut

vilma.merikanto@taiste.com
+358 44 556 8459