Case Flowhaven

Lisensointialustan käyttäjäkokemuksen parantaminen

Flowhaven on brändilisensoinnin hallinta-alusta, jonka avulla lisensoinnin ammattilaiset voivat automatisoida prosessin jokaisen vaiheen. Tämä kattaa kaiken suunnittelusta ja strategiasta tilien hallintaan ja rojaltien raportointiin. Päivittäisistä rutiineista tulee Flowhavenin avulla yksinkertaisempia ja tehokkaampia.

Tehtävämme oli uudistaa alustan käyttäjäkokemusta palvelumuotoilun keinoin sekä luoda sille tyyliohjeistus ja komponenttikirjasto. Näiden avulla paransimme nykyisen version käytettävyyttä ja varmistimme, että Flowhaven voi säilyttää käyttäjäkokemuksensa yhtenäisenä myös tulevaisuudessa.

asiakas

Flowhaven

toimiala

Lisensointi

alusta

Web, Salesforce

Services

Palvelumuotoilu / Digitaalinen suunnittelu / Design-systeemi

3.6M
MONTLY READERS ON ALL OTAVA SITES
XXX
Lorem ipsum

Ymmärryksen hankkiminen

Kun Taiste ja Flowhaven aloittivat yhteistyön, Flowhavenin brändiuudistus oli jo käynnissä. Kun yritys lisäksi oli kasvamassa, myös prosessien virtaviivaistaminen koettiin hyödylliseksi. Samanaikainen käyttäjäkokemuksen päivittäminen oli luontevaa.

Hanke käynnistyi alustan laajalla UX-auditoinnilla. Samalla järjestimme Flowhavenille useita yhteissuunnittelutyöpajoja, joissa luotiin käyttäjäpersoonia ja -polkuja sekä sisäisille että ulkoisille käyttäjille, tavoitteena ymmärtää yleisöä paremmin.

Suunnittelutyö

Huomasimme, että Flowhavenin suurin haaste oli yhtenäisen käyttäjäkokemuksen puute. Halusimme ratkaista ongelman modernien ja intuitiivisten suunnitteluelementtien avulla.

Loimme tyylioppaan, joka sisälsi kevyen komponenttikirjaston, jota Flowhavenin olisi helppo ylläpitää ja kehittää. Kirjasto oli kokoelma toiminnallisia suunnitteluelementtejä, kuten painikkeita, ruudukoita, värejä, kuvia ja fontteja. Sen tarkoitus oli varmistaa, että Flowhavenin käyttöliittymä pysyisi yhtenäisenä ja laadukkaana.

Tyyliopas on parhaimmillaan, kun siitä tulee osa yrityksen päivittäisiä rutiineja. Siksi autoimme Flowhavenia myös sisäistämään tyylioppaan ja ottamaan komponentit osaksi työtään. Ratkaisuna ehdotimme Storybook-kehitystyökalua ja tarjosimme ohjeistusta muutokseen.

Tiimityöllä kohti menestystä

Työskentelimme tiiviisti Flowhavenin tiimin kanssa prosessin jokaisessa vaiheessa. Yhdessä autoimme kehittäjiä ja heidän kollegoitaan omaksumaan uudenlaisen tiimityön mallin. Siilomaisen työskentelyn sijaan menestystekijäksi nousi jatkuva yhteistyö.

Työmme vaikutus näkyy Flowhavenin alustalla, jonka käyttäjäkokemus on nyt intuitiivinen ja lämmin, mutta samalla raikas ja nykyaikainen. Tuellamme Flowhaven on hankkinut hyvät lähtökohdat menestymiseen erittäin kilpailluilla lisensointimarkkinoilla.

“Taiste auttoi meitä tunnistamaan merkittäviä epäkohtia käyttäjäkokemuksessamme ja siten parantamaan loppukäyttäjien tyytyväisyyttä tuotteeseemme.”

Kalle Törmä

Toimitusjohtaja ja perustaja

Muut työnäytteet

Katso kaikki työnäytteet

Miten voimme auttaa?

Autamme digitaalisen tuotekehityksen kaikissa vaiheissa. Ota yhteyttä ja keskustellaan lisää.

Ota yhteyttä

Henri Ranki

Uusi liiketoiminta

henri.ranki@taiste.com
+358 44 500 1364

Vilma Merikanto

Yleiset tiedustelut

vilma.merikanto@taiste.com
+358 44 556 8459