Case Bayer

Wonder – sovellus hormonikierukan käyttäjille

Bayerin Wonder-sovellus on hormonikierukan käyttäjien tukena ennen ehkäisyvälineen asentamista ja sen jälkeen.

Tehtävänämme oli suunnitella ja rakentaa palvelu, joka tarjoaa tarkkaa tietoa hormonikierukasta ja antaa käyttäjille mahdollisuuden seurata vointiaan käytön aikana.

Sovelluksen voi ladata App Storesta ja Play Storesta.

asiakas

Bayer

toimiala

Terveydenhoito

alusta

Mobiili

palvelut

Palvelumuotoilu / Digitaalinen suunnittelu / Ohjelmistokehitys / Jatkuva kehittäminen

A woman using a smartphone. In the foreground: an image of a phone displaying a view from Wonder app.

Oman voinnin seuranta

Aloitettuaan hormonikierukan käytön käyttäjä voi sovelluksen avulla merkitä muistiin runsaammat ja kevyemmät vuotopäivät sekä yleisvointinsa.

Yhteenvetonäkymässä näitä tietoja on helppo tarkastella pidemmällä aikavälillä. Myös lääkärit voivat hyödyntää tietoja mahdollisten kysymysten tai ongelmien ratkomisessa.

A phone displaying the calendar view of the Wonder app.

Älykäs opas

Sovellukseen sisältyvässä oppaassa on tietoa kierukan vaikutuksista ehkäisyyn ja kuukautiskiertoon.

Opas auttaa käyttäjää myös valmistautumaan asetuskäynnille. Se kertoo, miten asetus tehdään, miltä se tuntuu, mitkä vaikutukset ovat normaaleja ja millaisissa tilanteissa kannattaa ottaa yhteyttä lääkäriin.

Lisäksi sovellus sisältää vastauksia yleisimpiin kysymyksiin kierukasta ehkäisymenetelmänä, hormonitoiminnasta, kuukautisista, raskaudesta ja imetyksestä.

Nopeat sisältöpäivitykset

Bayerille oli olennaista, että sovelluksen tekstisisältöjä on mahdollista päivittää helposti. Siksi päädyimme käyttämään sisällönhallintaan Contentfulia, jonka avulla muutoksia voi tehdä nopeasti ja ne näkyvät heti sovelluksessa. Sisällöntuottajat pystyvät näin vastaamaan erilaisiin muutostarpeisiin ilman pitkiä viiveitä.

MyIUS – uudistettu käyttökokemus

Vuonna 2020 Bayer lanseerasi MyIUS-sovelluksen, joka on Wonderin tavoin suunnattu hormonikierukan käyttäjille. Käyttäjäpalautteen pohjalta Bayer halusi uudistaa sovellusta entistä asiakaskeskeisempään suuntaan.

Roolimme MyIUS 2.0 -projektissa oli uudistaa sovelluksen alkuperäinen käyttökokemus. Työ sisälsi parannuksia UX/UI-suunnitteluun, viestintätyyliin, tiedon rakenteeseen ja saavutettavuuteen.

User interfaces of MyIUS mobile application

Muut työnäytteet

Katso kaikki työnäytteet
No items found.

Miten voimme auttaa?

Autamme digitaalisen tuotekehityksen kaikissa vaiheissa. Ota yhteyttä ja keskustellaan lisää.

Ota yhteyttä

Henri Ranki

Uusi liiketoiminta

henri.ranki@taiste.com
+358 44 500 1364

Vilma Merikanto

Yleiset tiedustelut

vilma.merikanto@taiste.com
+358 44 556 8459