Helen on yksi Suomen suurimmista energiayhtiöistä. Olemme heidän verkkosivustokumppaninsa ja kehitämme jatkuvasti Helenin digitaalisten kanavien käyttäjäkokemusta.
Helenin kaltaiselle yritykselle oikeanlainen informaatioarkkitehtuuri on tärkeä osa digitaalisten palveluiden toimivuutta. Helen viestii verkkosivuillaan paljon asioita erilaisille kohderyhmille, ja riskinä on, että käyttäjät hämmentyvät palvelussa liikkuessaan. Siksi UX-suunnittelijamme työskentelevät tiiviisti sekä Helenin oman palvelumuotoilutiimin että heidän muiden kumppaniensa kanssa.
asiakas
Helen
toimiala
Energia
alusta
Web
palvelut
Palvelumuotoilu / UX/UI-suunnittelu / Jatkuva kehitys
Palkinnot ja ehdokkuudet
Optimizer Awards 2022 Winner – Most Customer-Centric Experience
Yhteistyömme on kokonaisvaltaista: olemme muun muassa kehittäneet ja uudistaneet käyttäjäpolkuja sekä tukeneet Helenin design systeemin kehittämistä.
Helenin verkkosivuston asiakaspolkuja uudistaessa tärkeimmät kysymykset liittyvät esimerkiksi siihen, miten sähkösopimusten tilaamisesta voitaisiin tehdä mahdollisimman helppoa, ja kuinka käyttäjät pystyisivät vaivattomasti selvittämään, mikä lämmitysvaihtoehto sopii parhaiten heidän taloyhtiölleen.
Sujuvan käyttäjäkokemuksen luominen Helenin liiketoimintatavoitteet huomioiden ei ole helppoa. Sivustolla on paljon tietoa, jonka pitää olla helposti saatavilla, mutta suuri tietomäärä voi samalla hämmentää käyttäjiä.
Lähestymme asiaa viestimällä suoraan käyttäjien kanssa. Eri testausmenetelmien yhdistäminen auttaa meitä ymmärtämään, miten eri käyttäjäryhmät etsivät tietoa sivustolta ja missä mahdolliset pullonkaulat sijaitsevat.
Tuloksena on intuitiivinen ja helposti lähestyttävä kokemus, etsiipä käyttäjä sitten uutta sähkösopimusta asuntoosi tai latausasemaa sähköautolle.
Tiina-Kaisa Saukkola
Product Owner, Helen
Autamme digitaalisen tuotekehityksen kaikissa vaiheissa. Ota yhteyttä ja keskustellaan lisää.